Ordningsregler i föreningen 2021

Publicerad onsdag 17 mar 2021, 12:35

I samband med att vi blir fler och fler så ökar behovet av att tydliggöra för hur vi beter oss på området och gentemot varandra för att undvika onödig friktion. Styrelsen har därför tagit fram ordningsregler som ger lite vägledning för vad som gäller Det ligger på respektive medlem att informera de som använder fastigheten om dessa regler, speciellt viktigt om man exempelvis lånar/hyr ut.

Dessa ordningsregler skall anses som en vägledning hur vi uppträder i området och det ligger på respektive medlem att tillse att alla i hushållet eller eventuella gäster eller hyresgäster är informerade om dessa regler.

Vid överträdelse av reglerna skall alltid medlem själv informera den som begår regelbrottet på ett artigt och korrekt sätt. Vid upprepade överträdelser och efter tillsägelser bör medlem informera styrelsen som sedan får ta saken vidare. Förslag på ändringar eller tillägg av ordningsregler ställs skriftligen till styrelsen som kan ta beslut eller delegera till stämman att besluta. Ordningsreglerna begränsas kring de områden som samfälligheten har att förvalta d.v.s. omständigheter som direkt eller indirekt påverkar våra vägar och vatten/avloppsanläggningar.

Här kan ni läsa och ladda ned ordningsreglerna.